Geen "eigen risico" !

27 mei 2016

Geen "eigen risico" !

De neoliberale conservatieve politiek vind het allemaal wel prima dat overal marktwerking in ontstaat, zo ook in de zorg, en kijkt weg als de verzekeraars er een zooitje van maken.

Echter, niet iedereen kijkt weg.

Dokters, Wetenschappers, Vakbondleden, geleerden, bekende Nederlanders, betrokken organisaties en de SP zijn begonnen aan een landelijke campagne voor een nationaal zorgfonds en de afschaffing van het eigen risico.

Bekijk eens dit filmpje (klik)

De zorg verzekeraars hebben van de ooit zo goede zorg in Nederland een potje gemaakt.

Doordat geldbeluste verzekeraars de zorg als melkkoe gebruiken komen steeds meer mensen voor een muur van bureaucratie, hogere kosten, slechte kwaliteit zorg, verwaarlozing, onzekerheid en financiële problemen te staan.

Hier een aantal voorbeelden:

• Een alsmaar stijgend eigen risico voor iedereen, als men al verzekerd is.
  • Een concurrerende groep verzekeraars die van de zorg een complexe, intimiderende, commerciële situatie creëren.
  • De klant en zorgverleners worden de dupe van steeds strenger wordende regels, ongemak en hogere kosten.
  • Miljarden aan zorg geld wordt gestoken in management, reclame en een jaarlijkse overstapcircus van de verzekeraars.
  • Zorgverleners worden geconfronteerd met wantrouwen van de verzekeraars waardoor er nog meer bureaucratie en een te hoge werkdruk ontstaat
  • De keuze vrijheid van de klant wordt steeds meer beperkt.
  • Mensen mijden kosten en krijgen daardoor niet de zorg die zij nodig hebben.

Dat moet anders!

Wij zeggen: Schaf de zorgverzekeraars af, en zet één Nationaal Zorgfonds op. Zonder onnodige bureaucratie, geldverslindende management, reclame en concurrentie, en zonder eigen risico!

Wij willen deze boodschap door heel Nederland verspreiden en hopen dat u de campagne ook gaat steunen.

De SP zal landelijk de straten op gaan om een nationaal zorgfonds bij de mensen te promoten, zo is de SP StichtseVecht inmiddels al in de wijk Bloemstede in Maarssenbroek langs de deuren gegaan om met de bewoners in gesprek te gaan over de situatie met zorgverzekeraars en de voordelen van een nationaal zorgfonds in Nederland. Na de zomer zal de SP StichtseVecht een informatiebijeenkomst organiseren over dit onderwerp.

Wij hopen dat u ook uw mening en een luisterend oor wilt geven als de SP u aanspreekt over de huidige zorgverzekeringen. Wij willen duidelijk maken dat er wel degelijk een beter, economischer, en socialer zorg systeem mogelijk is in Nederland. De afschaffing van het eigen risico en beëindiging van geprivatiseerde, onafhankelijke, concurrerende zorgverzekeraars zal de eerste stap in de goede richting zijn om de afbraak van onze zorg tegen te gaan.

Wie u ook bent, wat u ook doet, waar u ook woont, waar u ook vandaan komt, wat u ook geloofd, wat u ook heeft gestemd… Iedereen kan deze campagne steunen!

U kunt uw steun betuigen voor het initiatief van het nationaal zorgfonds, tevens is ook gratis actiemateriaal beschikbaar: Steun het nationaalzorgfonds (klik)

Lees meer op: nationaalzorgfonds.nl (klik)

In de maanden juni en juli worden regionale campagnebijeenkomsten georganiseerd, meer informatie hierover volgt.

Stop de afbraak van onze zorg! Steun een nationaal zorgfonds!