Eén vinger kun je breken, maar een vuist niet: actie bij Shell op 17 mei

14 mei 2019

Eén vinger kun je breken, maar een vuist niet: actie bij Shell op 17 mei

Shell plundert de samenleving. Zij maakten ruim 20 miljard euro winst, een stijging van 80 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarvan profiteren hun aandeelhouders en de top van het bedrijf. Zo cashte topman Ben van Beurden in één jaar 20 miljoen euro. Shell betaalt geen cent winstbelasting in Nederland. Ondertussen draaien wij op voor dure maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. En oh ja, ze vragen bij het tanken om een cent extra om een boom te planten.

Shell verdient geld ten koste van mensen. Of die mensen nou wonen in Groningen of in Nigeria. Het bedrijf ligt op ramkoers met de samenleving van nu, maar ook met die van de toekomst. Haar winst is belangrijker dan onze samenleving.

Shell startte zelf een pr-tour en zegt dat ze in gesprek wil. Nou, dan wordt het ook tijd dat ze luistert! Wij willen alle eisen tegen Shell bundelen, want één vinger kun je breken maar een vuist niet. Op 17 mei gaan we gezamenlijk naar Shell om de eisen te presenteren.

Wat: Actie bij het hoofdkantoor van Shell.

Wanneer: Vrijdag 17 mei van 13:30 tot 15:00 uur.

Waar: Verzamelen op de hoek van de Carel van Bylandtlaan en Oostduinlaan in Den Haag.

Natuurlijk moeten we daar met zoveel mogelijk mensen aanwezig zijn. En daar hebben we jou bij nodig. Help je mee om vrijdag de 17de Shell tot de orde te roepen?