'Oudere' nieuwsberichten van S.P. StichtseVecht.

6 september 2017

Alle medewerkers PAUW houden werk

Maarssen, 6 september 2017 - Wethouder Van Vossen heeft gisteravond, tijdens de behandeling van de Transformatie Sociale Werkvoorziening in de commissievergadering Sociaal Domein, toegezegd dat medewerkers van Pauw bedrijven opnieuw werk krijgen. Dat is bemoedigend.

6 maart 2017

Protest tegen onveilige balkons in maarssen-dorp

SP Stichtsevecht stuurt een brief naar Woningbouwstichting Portaal om vragen te stellen over onveilige balkons. In juli kregen de bewoners van de flats aan de Troelstrastraat, de Schaepmanstraat en de Dr. Kuyperstraat in Maarssen een waarschuwingsbrief van Woningbouwstichting Portaal. De balkons van de flats waren niet meer stevig genoeg om op te staan.

15 april 2015

SP opent meldpunt ‘Huur te Duur’

Huur te duur

In twee jaar tijd zijn de huurprijzen met ruim 9 procent gemiddeld gestegen. ‘Dit is een rechtstreeks gevolg van het kabinetsbeleid,’ stelt SP-Kamerlid Sadet Karabulut. ‘Ik hoor steeds vaker dat mensen hun huur niet meer kunnen betalen. Het kabinet weigert deze geluiden serieus te nemen. Ik wil samen met huurders van wie de huur te duur is, knokken voor betaalbaar wonen. Daarom hebben we  het meldpunt 'huur te duur' geopend. Via dit meldpunt konden huurders hun ervaringen delen. Met de antwoorden kunnen we de minister de dramatische gevolgen van zijn beleid laten zien.

30 december 2014

248 handtekeningen tegen verloedering Passage

Foto: Truke Noordenbos / SP

De SP heeft als speerpunt om zich in te zetten tegen de enorme leegstand waar onze gemeente mee te kampen heeft. Deze leegstand betreft grotendeels kantoorpanden, bedrijfspanden en nieuwe koopwoningen maar nu dus ook een winkelcentrum midden in een woonwijk van de gemeente.