Alle medewerkers PAUW houden werk

6 september 2017

Alle medewerkers PAUW houden werk

Maarssen, 6 september 2017 - Wethouder Van Vossen heeft gisteravond, tijdens de behandeling van de Transformatie Sociale Werkvoorziening in de commissievergadering Sociaal Domein, toegezegd dat medewerkers van Pauw bedrijven opnieuw werk krijgen. Dat is bemoedigend.

Op de vraag van de SP waarom de vakbonden (nog) niet betrokken zijn heeft de wethouder verklaard dat er wel contact is geweest met de vakbonden maar dat die pas echt betrokken raken op het moment dat er een sociaal plan moet worden opgesteld. Dat sociaal plan zal duidelijk maken op welke wijze de (rechts)positie van de werknemers is gerespecteerd en hun toekomst veilig gesteld.De SP heeft verder aangedrongen om zo snel mogelijk zekerheid te geven aan de werknemers van PAUW. Hen zo lang in het ongewisse laten is bijna onmenselijk.

De SP is ook blij met de toezegging van de wethouder dat het hele proces vanaf nu meer transparant zal verlopen en dat de werknemers beter geïnformeerd zullen worden.

Wij wachten nu dus vol spanning op de volgende stappen.  Indien nodig zal de SP natuurlijk actie ondernemen en samen met de vakbonden strijden voor een goed sociaal plan.