MAARSSEVEENSE PLAS: HOOGSTE TIJD DAT HIER OPENBARE TOILETTEN KOMEN !!!

3 augustus 2024

MAARSSEVEENSE PLAS: HOOGSTE TIJD DAT HIER OPENBARE TOILETTEN KOMEN !!!

Bijna 2 kilometer lopen, soms met een jengelend kind, voordat je misschien tegen betaling of soms gratis gebruik mag maken van de WC bij Spa Sereen , het Pannenkoekenhuis of het betaalde strandbad.

Red je het niet? Dan maar de bosjes in, of onder water. Want ondanks dat op zomerse dagen duizenden mensen gebruik maken van het vrij toegankelijke dagrecreatieterrein is er nog steeds geen openbaar toilet te bekennen.

GGD adviezen  over gezondheid gelden blijkbaar niet in Stichtse Vecht maar een E-coli-bacterie heeft echter maling aan gemeentegrenzen.

Dat hier openbare  toiletten nodig zijn is voor ieder weldenkend mens duidelijk.Behalve voor de VVD, D66, Streekbelangen en Lokaal Liberaal die in deze gemeente de dienst uitmaken. Deze partijen liggen continue dwars en  zijn er de oorzaak van dat hier nog steeds geen openbare (tijdelijke of permanente)  toiletten staan.

IS ER EEN FESTIVAL OP MAARSSEVEEN ?

DAN KAN HET OPEENS WEL !!

De beheerder van dit recreatieterrein (Stichtse Groenlanden) kan  echter gewoon lak hebben aan de politieke dwarsliggers in Stichtse Vecht. Samen met de Provincie en de stad Utrecht kunnen zij ook zonder  Stichtse Vecht toiletten regelen.

De  zomer is inmiddels begonnen evenals de schoolvakanties, dus er is wel haast bij.

Om een handje te helpen , en geïnspireerd door de Nationale- Vogel-Tel-Dag introduceren we daarom:

‘ Lokale-Drollen-Tel-Dag bij de Maarsseveense Plas’.

Wij  vragen in de week van 5 t/m 11 augustus 2024 iedere recreant op het vrij toegankelijke deel van de Maarsseveense Plas het aantal drollen op de veldjes en in de bosjes te tellen.

DE LOKALE-DROLLEN-TELLING -MAARSSEVEENSE PLAS GAAT IEDEREEN MET DE NEUS OP DE STINKENDE, ONGEZONDE FEITEN DRUKKEN !

Doe mee, Het is leuk en nuttig

HOE WERKT HET?

• Tel dinsdag 6 augustus ongeveer een half uur lang, alle drollen  op je veldje, in de bosjes of langs de paden.
  • Houdt gepaste afstand tot de objecten, ze kunnen stinken! Laten  liggen!!. Neem foto’s.
  • In het water drijvende exemplaren tellen mee maar projectielen van honden en overvliegende ganzen , meeuwen of kraaien NIET.
  • Noteer het totaal aantal drollen dat je ziet.
  • Mail je telling en de  foto’s door naar stichtsevecht@sp.nl
  • Wij zullen hiermee het College van Stichtse Vecht met de neus op de feiten drukken.

De winnaar, met de  hoogste aantoonbare score,  ontvangt een cadeaubon van € 25,-

Maar de hoofdprijs is natuurlijk:

Openbare toiletten voor ons allemaal