WAT BETEKENT DE NIEUWE WOONVISIE IN STICHTSE VECHT VOOR JOU ?

23 september 2023

WAT BETEKENT DE NIEUWE WOONVISIE IN STICHTSE VECHT VOOR JOU ?

Het regent complimenten over de nieuwe Woonvisie 2023-2030. En niet alleen van de regionale pers, ook de woningcorporaties doen een duit in het zakje.

Ondanks dat deze nieuwe Woonvisie de woningcorporaties van Stichtse Vecht op achterstand zet  (de commerciële verhuurders bouwen de komende jaren duizenden dure woningen)  zijn de corporaties al tevreden met de restjes die  de commercielen niet genoeg opleveren.

Dat de directeuren van Vecht&Omstreken en Portaal samen in een review deze Woonvisie  aanprijzen als een prima product valt bij rechtse politici uiteraard in goede aarde.

Het voelt echter wel als een aanval in de rug van mensen, van partijen, van organisaties die de positie van de woningcorporaties willen versterken om meer woningzoekenden aan een betaalbare corporatiewoning te helpen.

De hoofdredacteur van de VAR deed er nog een schepje boven op. Het College ontving zijn complimenten over de als voormalig Oostduitse (behalve dan de huurprijs en het woonoppervlak) aandoende huurkazernes in het Ruimtekwartier.

De SP wil het feestje van het College niet bederven, maar wat kritische kanttekeningen mogen toch niet ontbreken. Omdat er al veel woorden besteed zijn aan de Woonvisie, hebben we, samen met de PvdA en Groen Links, de gevolgen van de nieuwe Woonvisie in beeld gebracht. Een plaatje zegt vaak meer dan veel woorden.