Renske weg uit Haagse slangenkuil

1 juli 2023

Renske weg uit Haagse slangenkuil

Renske Leijten is precies waar het in politiek Den Haag zo vaak aan ontbreekt. Een echte stem van mensen. Nu neemt Renske, na bijna 17 jaar, afscheid van de Tweede Kamer. We gaan haar dus missen in Den Haag, maar gelukkig niet in de SP.

Renske kreeg de twee eerste SP-wetten aangenomen. Tegen de loondump en aanbesteding in de thuiszorg. Ze bouwde aan ons alternatief voor het Nationaal ZorgFonds, streed voor een bindend correctief referendum en mede door de inzet van Renske kwam het toeslagenschandaal aan het licht.

Het kabinet Rutte 3 moest aftreden en erkennen dat ze te weinig oog hebben voor mensen. Renske heeft laten zien hoe je in het parlement actief kunt zijn, zonder parlementair te worden en het contact met mensen te verliezen. Het leven in politiek Den Haag vraagt veel en ik gun het Renske dat er nu een tijd voor haar aanbreekt ook buiten Den Haag.

Zonder twijfel gaan we Renske nog volop terug zien in de SP en nog veel van haar horen in de strijd voor een eerlijk Nederland.

Renske, bedankt voor alles.

Dit zei Renske op de partijraad van 1 juli

Reacties

Renske, je bent een topper, waren ze in de politiek maar allemaal zoals jou, integer, eerlijk en oprecht en vooral opkomend voor de medemens!!
Mede door jou hield ik nog wat vertrouwen in de politiek.
Hopelijk kan door de val van dat slangenkabinet ruimte ontstaan voor een meer zuivere politieke structuur waarin het volk zich beter vertegenwoordigd voelt. Het ga je goed!