COALITIE LAAT OUDEREN ALS EEN BAKSTEEN VALLEN.

6 juli 2022

COALITIE LAAT OUDEREN ALS EEN BAKSTEEN VALLEN.

Lokaal Liberaal, VVD, Streekbelangen en D’66 stemden tegen de SP-motie om ouderen voorzieningen in Het Trefpunt,  Willem van Hoornhof en De Vondel te behouden.

De voltallige oppositie zag gelukkig wel het ouderenbelang en steunde de motie. Ondanks dat ons voorstel werd weggestemd is wel bereikt dat deze bezuiniging in de openbaarheid kwam en niet bedisseld kon worden in de achterafkamertjes van de coalitie.

De motie zou niet nodig zijn want de aktiviteiten blijven na 1 juli gewoon doorgaan meldt de wethouder. Blijkbaar heeft die niet door dat het Trefpunt in Breukelen al maanden dicht is. Dat de mensen noodgedwongen hun bingo in de Meander moeten houden en voor de ouderengym naar het Kikkerfort moeten.

Ook zegt de wethouder gesproken te hebben met vrijwilligers en de Stichting Welzijn en die zouden allemaal  graag de aktiviteiten willen verkassen van de Vondel naar de Merenhoef.

Liefde maakt blind maar de liefde tussen deze coalitiepartijen heeft ze stekeblind gemaakt voor de ouderen.

De kadaverdiscipline binnen de coalitiepartijen is stuitend, zij zijn meer met zichzelf en de financiën bezig en zijn blijkbaar helemaal vergeten dat het om mensen gaat.  En in dit geval gaat het om oudere mensen die al niet zoveel hebben.

De SP heeft zeer actieve herinneringen aan hun verkiezingsslogans:

• D’66 laat niemand vallen,  maar laat nu de  ouderenvoorziening struikelen.
  • VVD gaat terug naar de kern, maar ouderen raken nu hun stek kwijt in meerdere kernen
  • Streekbelangen verbindt, maar levert de ouderen nu een echte streek
  • Lokaal Liberaal iets over beloven en doen,  dat hebben we eerder gehoord, toen de kinderen in Zebraspoor hun speeltuintje werd afgenomen.

Dat een raadsmeerderheid als een kudde willoze makke schapen achter een college van B&W aan marcheert zegt genoeg over deze raadsmeerderheid.

De ouderen vragen alleen maar om hun aktiviteiten in de Vondel,  de van Hoornhof, het Trefpunt (of eventueel De Twijg) te mogen voortzetten.

Maar zelfs dat is teveel gevraagd aan Lokaal Liberaal, de VVD, D’66 en Streekbelangen.

Maar met of zonder motie zal de SP , in en buiten de raad, de aktie voortzetten om de voorzieningen voor de ouderen weer terug te krijgen.

Crowdfunding om de kosten te kunnen betalen een optie?