AKTIEBINGO “LAAT ONZE OUDEREN NIET VALLEN”

9 juli 2022

AKTIEBINGO “LAAT ONZE OUDEREN NIET VALLEN”

Ondanks dat onze motie werd weggestemd door VVD,Lokaal Liberaal,Streekbelangen en D’66  geeft de SP het niet op om de coalitie te laten inzien dat zij aan haar verplichtingen moet voldoen en dat de voorzieningen voor ouderen moeten blijven.

De SP geeft het ook niet op om de coalitie te laten zien hoeveel mensen plezier beleven aan de activiteiten voor ouderen in De Vondel, Het Trefpunt ,de Van Hoornhof en meerdere locaties in onze dorpen. Daarom vroegen we aan de vrijwilligers of zij mee wilden helpen een mooie Aktie-Bingo te organiseren.Voor de ouderen en de vrijwilligers de mogelijkheid om zich nog een keer te laten zien en vooral te laten horen.

En vooral om de wethouder te herinneren aan de belofte dat er in september een voorstel komt om deze voorzieningen voor ouderen structureel in stand te houden.

De Aktie-Bingo willen we houden in De Vondel in Maarssen en/of  in Breukelen (het Trefpunt of de Twijg).  We werden eigenlijk een beetje overdonderd door de vele enthousiaste  toezeggingen van de vrijwilligers.  KBO heeft zelfs al zalen in De Vondel aangevraagd.

We hebben alle oppositiepartijen gevraagd om ook bij te dragen in het Aktie-Bingo-Prijzenpakket.

De coalitie hoeft echter gezamenlijk maar 1 prijs te leveren: namelijk de belofte dat de locaties en voorzieningen voor de ouderen in Stichtse Vecht in tact blijven.

Die hoofdprijs verdelen we dan onder alle ouderen.