h

PORTAAL GAAT WEER NAT !!

1 april 2022

PORTAAL GAAT WEER NAT !!

Foto: SP

1 APRIL : IN DE MALING GENOMEN ?

 

Het water gutst gelukkig al lang niet meer naar binnen en  stroomt niet meer langs de muren als het regent.

Want inmiddels meldt Portaal ons :"de lekkage in Antilopenspoor  is opgelost d.m.v. een verbeterde waterafvoer via de hemelwaterafvoeren en grondleidingen van de 4 afvoerpunten aan de uiteinden van de 2 dakgoten. Ook hebben we bij de 4 hemelwaterafvoeren extra overstortvoorzieningen aangebracht, waardoor, ook bij harde regen, de goot niet meer volloopt met water en zo lekkage in de woning wordt voorkomen”.

Deze blijde boodschap kregen we van Portaal.

Eind goed, al goed zou je denken.

Toch maar even controleren vandaag,  want ook als het geen 1 april is weet je het bij Portaal maar nooit of je niet in de maling genomen wordt.

Het is nog erger dan we vreesden: het water zeikt vandaag gewoon binnen langs de muren.

Eigenlijk tart dit elke beschrijving van goed verhuurderschap en getuigt van geen enkel respect voor deze huurster die al heel wat tegenslagen te verwerken kreeg..

Het geeft te denken als Portaal na 2 jaar nog steeds niet in staat is om een goot te repareren.

Een gecertificeerd loodgieters- of dakdekkerbedrijf zou zich hiervoor moeten schamen of besteed Portaal misschien werk uit aan de eerste de beste goedkope beunhaas?

Intussen stapelt de schade zich op voor deze mevrouw. Niet alleen schade aan haar inboedel maar ook kosten om opslagruimte te moeten huren om nog maar te zwijgen over de geestelijke schade die bij een mens wordt aangericht als je zo lang in onzekerheid zit over de bewoonbaarheid van je woning.

Daarom hebben we Portaal een ultimatum gesteld en willen wij binnen een week weten welke aktie Portaal gaat ondernemen.

Ook willen we dat elke aannemer die door of namens Portaal wordt gestuurd zich eerst bij ons  meldt voordat deze wanhopige mevrouw wordt benaderd.

Reacties

behalve herstel van de schade (voorafgegaan door een schimmelbehandeling door een gespecialiseerd bedrijf), vergoeding van alle kosten gedurende 2 jaar, (extra stookkosten, opslag van inboedel), en vergoeding van al het leed dat deze mevrouw is aangedaan wordt het een duur grapje voor Portaal. Misschien hadden ze dan toch beter gewoon meteen kunnen doen wat ze hadden moeten doen. Ik vrees dat de kostenpost de rest van de huurders weer een forse huurverhoging gaat opleveren. Noem je dat wanbeheer? Onbenul? Desinteresse? Ik noem het op het randje van crimineel.

Reactie toevoegen

U bent hier