AKTIE TEGEN HUURVERHOGING BELOOND !

11 februari 2021

AKTIE TEGEN HUURVERHOGING BELOOND !

De SP diende deze week  in de 2e Kamer een motie in om de huren voor de sociale huurwoningen te bevriezen.

Deze motie werd aangenomen!

De komende huurverhoging per 1 juli is dus van de baan!

En dat is goed nieuws voor heel veel huurders.

Maar, ook al worden de huren bevroren, ze zijn nog steeds te hoog.          Al drie keer eerder weigerde  D66-minister Ollogren aangenomen moties om de huren te bevriezen uit te voeren. Daardoor kregen huurders de afgelopen jaren de hoogste huurstijging in zes jaar tijd voor de kiezen. Echt a-sociaal in deze crisistijd, maar nu kan zij er niet meer onderuit. D66 en de VVD hadden namelijk in de kieswijzer van het AD ingevuld dat ze de huren wilden bevriezen. Onmiddelijk heeft Sandra Beckerman van de SP toen een motie ingediend, die deze partijen wel moesten ondertekenen.

We kunnen dus voor verandering zorgen als we samen opstaan en in actie komen.

De eerste slag is binnen maar we zijn er nog niet ! Bevriezen van de huren is mooi, maar nog niet genoeg.  De huren moeten omlaag!

En niet alleen voor mensen in een sociale huurwoning, maar voor álle huurders in Nederland, dus ook als je particulier huurt.

Daarvoor is wel een sterke SP nodig!