De kinderen in Zebraspoor willen hun speeltuin terug.

14 januari 2021

De kinderen in Zebraspoor willen hun speeltuin terug.

'Onze kinderen willen ook spelen, juist in deze coronatijd is een speeltuintje bij huis, voor drie tot 7 jarigen, van vitaal belang. We willen daar niet nog langer op hoeven wachten!' Aldus Dhr Dessé, die insprak in de commissievergadering  Stichtse Vecht van 12 januari 2021. Hij deed dat als betrokken ouder en namens de SP

De gebeurtenissen in het kort: De speeltoestellen van het speeltuintje in Zebraspoor zijn in 2016 verwijderd door de gemeente. Er kwamen alleen 2 'grafheuveltjes' en een paar paaltjes voor terug. Ouders (zo'n 15 gezinnen) en kinderen deelden hun teleurstelling hierover heel vaak met de gemeente maar er veranderde niks. In het begin van de coronatijd heeft de buurt toen maar zelf een paar speeltoestellen neergezet, helaas,  een paar maanden later moesten die toch weggehaald worden op straffe van verwijderingskosten.

Er was tijdens het inspreken van Dhr. Dessé nogal wat commotie in de zaal. De voorzitter (VVD) was niet echt blij met een aantal door raadsleden gestelde vragen en ontnam hun meerdere keren het woord.

Partijen uit Stichtse Vecht toonden in de vergadering hun betrokkenheid. We roepen deze partijen op om gezamenlijk een motie in te dienen op de aankomende raadsvergadering van 26-01 waarin B&W wordt opgedragen om het speeltuintje Zebraspoor vóór de lente, in overleg met de bewoners in orde te maken. Zodat de kinderen in Zebraspoor weer kunnen spelen!

Via onderstaande link is het inspreekfragment te volgen. Punt 3 Spreekrecht niet geagendeerde onderwerpen. (maar wel heel belangrijk!)

Groen Links had over dit onderwerp in 2020 al vragen gesteld aan het College. (Zie de bijlage)Daaruit blijkt dat er in 2021 600.000 euro extra beschikbaar komt voor speeltuinen in Stichtse Vecht. Dat is goed nieuws, tijd om spijkers met koppen te slaan!