Fatsoensrakkers vs. de waarheid

4 juli 2019

Fatsoensrakkers vs. de waarheid

De reacties op het Hans Brusselmans-filmpje waren wisselend. Tijdens het flyeren voor de verkiezingen kregen we vooral positieve reacties van de mensen in onze gemeente. Niet verrassend, aangezien zij het neoliberale beleid van Brussel en Rutte dagelijks in de portemonnee voelen bij bijvoorbeeld het boodschappen doen. Anderzijds is duidelijk geworden dat de gevestigde orde zich bedreigd voelde door de campagne van de SP. Fatsoensrakkers duikelden over elkaar heen om als eerste duidelijk te maken hoe onsmakelijk ze deze satirische campagnespot van de SP vonden: het filmpje werd bestempeld als 'misselijkmakend' en 'SP onwaardig'.

Als SP Stichtse Vecht vinden wij het jammer dat de gevestigde orde - van de PvdA en GroenLinks tot de VVD en de PVV - een campagnespot belangrijker vindt dan de werkelijkheid. Die werkelijkheid is een monster dat gecreeërd is door jarenlang neoliberaal beleid: terwijl de kosten van de energierekening en de boodschappen stijgen, krijgen de topmannen van Shell en andere grote vervuilers miljoenenbonussen. Daar blijft het niet bij. Dat blijkt uit de volgende waslijst aan schandalige pogingen om economische gelijkwaardigheid de kop in te drukken:

Waar blijft de fatsoenspolitie? Waar zijn de geshockeerde dames en heren? Waar is het schandesprekende media-vriendenclubje? Precies: nergens te bekennen. Het is de SP die zich inzet voor rechtvaardigheid en een samenleving waarin de handen ineen geslagen worden. Niet een samenleving waarin de rijken rijker worden, de lonen achterblijven en vluchtelingen en minderheden de schuld krijgen van dit elitaire beleid.