Weer een woning in Maarssen aan het huurbestand ontrokken

25 mei 2016

Weer een woning in Maarssen aan het huurbestand ontrokken

Foto: truke

Op Bloemstede 473 is opnieuw een goede betaalbare huurwoning van Woningbouwcorporatie Portaal in de verkoop gegaan.

Inmiddels is bekend dat zo'n 36% van de mensen uit de provincie Utrecht moeten rondkomen van een LAAG inkomen. Dat wil zeggen dat je dan niet in aanmerking komt voor een hypotheek.  Deze ex huurwoning, die te koop staat voor 182.500 euro, gaat deze mensen dus de neus voorbij. Startersleningen,  eerst ingezet om  mensen te helpen, dit soort woningen toch te kopen, zijn inmiddels vaak afgeschaft. Ook de terugkoopgarantie van de woningbouwcorporatie verdwijnt langzaam van het toneel.  Het huis mag dus lekker in prijs gaan stijgen.

Marktwerking heet dat! De mensen in Stichtse Vecht, met een bruto jaarinkomen van minder dan 35.000 euro, (dat is trouwens ongeveer 1/6 e deel van het inkomen van een bestuurder van Portaal), deze mensen hebben het nakijken. En de wachtlijsten voor betaalbare huur worden langer en langer!