VVD raadslid Stichtse Vecht veroordeeld.

11 maart 2016

VVD raadslid Stichtse Vecht veroordeeld.

(Bron: NRC) Volgens verschillende berichten uit de media, waaronder een artikel van het NRC, is Voormalig VVD Stichtse Vecht raadslid Kathalijne de Kruif veroordeeld tot 6 maanden cel waarvan 5 maanden voorwaardelijk plus 240 uur werkstraf.

Deze uitspraak komt na de verdachtmaking van het bewuste VVD-lid door afgetapte telefoongesprekken. Uit de getapte gesprekken bleek dat de fractieleidster als lid van de vertrouwenscommissie voor de benoeming van de burgermeester post, naast betrokkenheid bij grootschalige wiethandel, ook nog eens vertrouwelijke informatie doorspeelde naar andere VVD kopstukken in de gemeente om een VVD’er benoemd te krijgen als burgermeester. Het is frappant hoe iemand in een overheidsfunctie drie auto’s, jetski’s, boten, caravans en wie weet hoeveel vermogen weet te vergaren met illegale handel en er zo makkelijk vanaf weet te komen. Helemaal als men bedenkt dat deze VVD-regering de jacht heeft geopend op zwakkere en armere mensen in onze samenleving. Ouderen, uitkeringsgerechtigden, huurders, gehandicapten en buitenlanders mogen met open mond toezien hoe een overheid (die deze bevolkingsgroepen bestempeld als kosten post) steeds vaker in het nieuws komt vanwege corruptie zelfverrijking en illegale praktijken.

Zie hier een volledig artikel van het NRC 10 maart 2016 (klik)

A.van der Dorst