Even een protest bericht.

17 mei 2015

Even een protest bericht.

Er zijn afgelopen maand april/mei 2015 in ongeveer 45 landen wereldwijd protest acties op touw gezet tegen de TTIP (zie het artikel op de site). Bijgewoond door tienduizenden mensen, kwam zelfs op het NOS journaal.
De roep om aandacht over deze nieuwe handelsverdragen word steeds groter en luider.
Ook in demonstratie arm Nederland waren er mensen die opriepen om actie te gaan voeren, er werd zelfs bijna iets georganiseerd door de SP. Veel mensen reageerden super enthousiast maar de actie werd afgeblazen en niemand weet waarom.
Waarom komt er hier niks van de grond?
Er word gezegd dat Nederlanders niet de straat op willen omdat het tegenwoordig niet in de cultuur zou zitten, ben ik het deels mee eens, maar toch ook niet, want wat we sinds de crisis meemaken is dat alle demonstraties in dit land of gebagatelliseerd of zwart gemaakt worden, en de rechtse marsen worden gebruikt om demonstraties als provocerend aan te wijzen of iets dat problemen kan veroorzaken. Demonstraties worden stelselmatig geminimaliseerd door mensen in machtsposities, door burgemeesters en gemeentes verwezen naar locaties uit het zicht of stomweg worden verboden.

Demonstreren is een democratisch recht, het mag niet zomaar verboden worden!
Ik denk dat wij Nederlanders ons niet meer zo afhankelijk moeten laten wezen van bestuurders die alles volgens de 'regeltjes' moeten doen om acties te organiseren en daarmee, soms wel en soms niet bedoeld, bij de mensen de kans op echte demonstraties uit de handen trekken.
Ik denk dat we niet meer moeten dansen naar de pijpen van bijv. Amsterdamse burgemeesters die iedereen verbied om op goeie locaties te demonstreren en alle demonstraties uit de hoofdstad vandaan houden! Nederland begint een soort van dictatuur te worden. en daar moeten we doorheen breken! vroeger gingen we ook GEWOON de straat op.

"Liberale" Wetten die voor altijd de wereld en de democratie (negatief) zullen veranderen komen er nu aan, er is dus nu een teken van verzet nodig in Nederland.
Waar is de SP?

Een ongeduldige bewoner.