Brugstraat is nu nog gevaarlijker!

9 mei 2015

Brugstraat is nu nog gevaarlijker!

Doordat de gemeente het grandioze plan om een 2e vechtbrug aan te leggen in Breukelen heeft laten varen, zitten we al jaren met een gigantisch probleem,.. de Brugstraat…

Deze straat is een knelpunt in Breukelen. Aan de ene kant de auto’s vanaf het zandpad, aan de andere kant de auto’s vanaf de straatweg , Albert Hein en het Dorpsplein.

Hoe vaak heeft men al niet met verbazing toegekeken hoe de boel gigantisch vast is komen te staan omdat ongeduldige bestuurders van de vecht kant geen voorrang hebben verleend, bestuurders net te laat de brugstraat in zijn gereden als er al auto's over het bruggetje zijn komen rijden of als vrachtwagens de gok hebben genomen om in Breukelen de vechtbrug over te steken.

Hoeveel fietsen die langs de kant van de weg stonden zijn wel niet gesneuveld omdat auto,s gefrustreerd en opgefokt langs elkaar heen en de paaltjes probeerden door te drukken?? Hoeveel paaltjes zijn er wel niet gesneuveld??? Een complete chaos is het al jaren.

Nu leven we ook nog eens in een tijd waarbij veel mensen het interessant vinden om auto’s aan te schaffen die breder zijn dan het A-Dam Rijnkanaal ,laat staan ze door de brugstraatjes passen. Maar goed een VVD gemeente moet zich wel inzetten voor haar burgers en heeft besloten om te gemoed te komen aan de steeds breder wordende bakken.

Het gevolg? De paaltjes ter bescherming van de voetgangers en vooral de winkeltjes zijn verwijderd!!! Automobilisten denken dat ze nu nog minder voorrang hoeven te verlenen en dat ze met die bakken langs elkaar heen DENKEN te kunnen rijden!

U snapt wel dat het eerstvolgende slachtoffer van deze ingreep de puien van de winkels zelf zullen zijn.

Het is dus een kwestie van tijd voordat de gemeente zal beseffen dat ze gewoon een 2e Vecht brug hadden moeten bouwen en daarmee de Brugstraat een richting te kunnen maken.

Door:

Een verbaasde Breukelaar